Pladedøden rammer butikkerne

Stadig færre forretninger kan overleve med det dalende cd-salg. Det går især ud over udvalget og ekspertisen – med mindre man altså handler musik på nettet, hvor det fortsat går fremad.
Det er ikke kun pladebranchen og kunstnerne, som lider under det dalende pladesalg, der bare er blevet værre og værre de seneste mange år. Også en række forhandlere må efterhånden opgive ævred.
I USA kunne musikmagasinet Rolling Stone for nylig oplyse, at 2700 pladebutkker havde mistet melodien siden 2003, og i Danmark går det samme vej, vurderer marketingdirektør Jesper Bay fra pladebranchens organisation, IFPI:
»Dels drejer en del pladebutikker nøglen om, dels prioriterer mange kæder musikken lavere end tidlig. Fona er et eksempel på en kæde, hvor man skærer ned på musikkens plads til fordel for varetyper som dvd'er og mobiltelefoner. Dermed kommer der mindre fokus på de mindre udgivelser,« beklager Jesper Bay.
Læs hele artiklen på avisen.dk her.
***
Det er ikke kun pladebranchen og kunstnerne, som lider under det dalende pladesalg, der bare er blevet værre og værre de seneste mange år. Også en række forhandlere må efterhånden opgive ævred.
I USA kunne musikmagasinet Rolling Stone for nylig oplyse, at 2700 pladebutkker havde mistet melodien siden 2003, og i Danmark går det samme vej, vurderer marketingdirektør Jesper Bay fra pladebranchens organisation, IFPI:
»Dels drejer en del pladebutikker nøglen om, dels prioriterer mange kæder musikken lavere end tidlig. Fona er et eksempel på en kæde, hvor man skærer ned på musikkens plads til fordel for varetyper som dvd'er og mobiltelefoner. Dermed kommer der mindre fokus på de mindre udgivelser,« beklager Jesper Bay.
Læs hele artiklen på avisen.dk her.
***
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home