Monday, September 17, 2007

Interview med Mette Rode, Lauritz.com


Livet for kreativ direktør, Mette Rode, i auktionshuset Lauritz.com, har været et eventyr hentet direkte fra virkeligheden. Eller fra en Lotto-kupon. Tilfældigheder og anarki har i hvert fald gjort sit til, at hun i dag har det hele, lidt til og meget mere.

Bengt Sundstrøm revolutionerede auktionsbranchen, da han i 1998 købte det lille auktionshus Lauritz Christensen Auktioner på Sølvtorvet og etablerede Lauritz.com. Han er født med en særlig tæft for at tjene penge på den sjove måde. Og bruge dem på den sjove måde: Pt. står et slot i Frankrig på indkøbslisten. Mette Rode har været med næsten fra starten. I et tæt, stormfuldt og kreativt eksplosivt match, made in heaven arbejdsparløb har de sammen udviklet Lauritz.com. Kærligheden kom senere og som en overraskelse. I dag er der 220 ansatte i 17 auktionshuse i Danmark, Norge, Tyskland og Sverige. Nummer 18 åbner i Stockholm i morgen. 250.000 varer skifter hænder i løbet af et år, omsætningen var op mod en halv milliard i 2005, og auktionshuset er Skandinaviens største og mest innovative. Lauritz.com skal f.eks. også være tv-kanal, udgive bøger, og den 24. oktober åbner Lauritz Kunsthal som fast udstillingssted i lokalerne i Museumsbygningen i Østre Anlæg. Det ultimative vækstmål? Hold godt fast:

»En global ambition. At få etableret en Lauritz.com alle steder i verden, hvor der er en IKEA. IKEA har brugt 40 år på det, så vi har travlt. Vi vil simpelthen være der, hvor forbrugeren er.«

Læs hele interviewet på berlingske.dk her.

***

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home